misiek^wro, SRP jako cleaner czyli przed woskiem
[O1] no to się zaczęło - check
Zwiń
X
-
[O1] no to się zaczęło - check
Witam
Auto ma przejechane 2,3 kkm (z czego jakieś 1,5 kkm na lpg). Parę dni temu zapaliła mi się kontrolka check engine. Miało to miejsce kiedy kończył mi się gaz. Pojechałem na stacje (Statoil - ta stacja ma u mnie dobrą renomę) zalałem gazu do pełna i kontrolka zgasła. Następnego dnia miałem pierwszy przegląd instalacji lpg. Pan powiedział że zmienili nastawy i kontrolka już się nie zapali. Po przejechaniu jakiś 80 km oczywiście kontrolka się zapaliła! No to do serwisu. Pan powiedział że małokaloryczny gaz i zwiększył ciśnienie i teraz już będzie ok. Zgadnijcie co się stało po przejechaniu 10 km. Tak zapaliła się kontrolka. Serwis był już nieczynny tak więc byłem zmuszony jeździć ze świecącą kontrolką. Dziś czeka mnie kolejna wizyta w serwisie i boję się że panowie w serwisie sobie z tym nie poradzą. Może macie jakieś pomysły które mógłbym im podsunąć? Dodam tylko że silnik pracuje równo, auto dobrze jedzie i nic niepokojącego się nie dzieje.
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
-
-
dontak, moze padl jakis czujnik. Mialem podobny objaw, pojechalem na VAG i okazalo sie ze szalał czujnik temp wody. Wymienili go i jest do dzis oki. Co do gazu ze stacji Statoil duzy pozytyw, tez u nich tankuje i jestem bardzo zadowolony. Po tankowaniach na roznych stacjach stwierdzilem ze oni maja najlepszy gas.
Widze ze jestes z Bydgoszczy, napisz gdzie zakladales instalacje i jaki typ. W sobote robimy spota wiec zapraszam serdecznie (wiecej na kuj-pom).
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
ahmed799, Instalacja zakładana przy zakupie auta w ASO. Mnie też się wydawało że na gazie ze Statoil auto lepiej jedzie. Co do spota to niestety sobota odpada - praca. Może następnym razem.
ruwado, panowie w serwisie nawet nie podpięli VAG'a tylko kompa do instalacji lpg. Będę musiał im powiedzieć żeby się podpięli bo sami chyba na to nie wpadną.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dontakruwado, panowie w serwisie nawet nie podpięli VAG'a tylko kompa do instalacji lpg. Będę musiał im powiedzieć żeby się podpięli bo sami chyba na to nie wpadną.
Generalnie w ASO trzeba pokazać palcem o co idzie - najlepiej po wyczytaniu wszystkiego na OCPpozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Mówimy tu o nowym aucie, więcZamieszczone przez ruwadoOkazało się, że padł termostat z czujnikamiZamieszczone przez ahmed799okazalo sie ze szalał czujnik temp wody
Miałem swego czasu autko zasilane gazem, ciut nowszą konstrukcję niż1.6 BFQ
Wmawiali mi oczywiście, że komputer silnika ma się zaadoptować i takie tam bzdety. A w rzeczywistości problemem było zgranie mapy gazowej tak, by temperatura spalin mieściła się w normie- stąd najczęściej jest check engine. Z resztą doskonale to widać po korekcji dawki na gazie, która szaleje (jak to na gazie :wink: ).
dontak, moja propozycja- zmień gazownika. Już motali przy mapach gazowych i dalej nie są sobie w stanie poradzić.Zamieszczone przez dontakPan powiedział że małokaloryczny gazIt doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dontakruwado, obawiam się że naprawa będzie wyglądała tak jak mówisz. Dopiero jak im powiem co mają zrobić to zrobią.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
dontak, ale ASO możesz zmienić. Czy nie ma w Bygdoszczy innych :?: :idea: Może są jacyś lepsi.
Zamieszczone przez dontakale jak na razie to się wstrzymam.It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dontakjeżeli pojadę do gazownika polecanego przez Landi Renzo to ASO może sapać coś w związku z gwarancją?It doesn't matter what we're losing
It only matters what we're going to find!
Komentarz
-
-
co za przypadek , to chyba przez ta odwilz
jade sobie spokojnie jak kapelusznik 90km/h i pyk, pojawil sie mily pomaranczowy silniczek na wskaznikach( bylo to po 20 km od wyjechania z domu, nie wyprzedzalem jechalem ciagiem).
Samochod pracuje normalnie, wolne obroty rowne, trakcja bez zmian.
Pojechalem, na serwis , gdzie mi to skasowali i powiedzieli, ze to sporadyczny blad.
dzis pojezdzilem i jest dobrze, samochod tez ma dopiero 6000 km
Komentarz
-
-
W niedzielę znowu zapaliła się mała pomarańczowa kontrolka :evil: A że stało się to w trasie (jakieś 500 km od domu) i wszystkie serwisy po drodze były zamknięte byłem zmuszony jechać dalej. Mimo kilku postoi kontrolka nie gasła. Dopiero kiedy zajechałem pod dom jak ręką odjął! Zostawiłem auto pod domem żeby wnieść bagaże do mieszkania wracam, włączam silnik i kontrolka zgasła! :shock: Ciekawe jakie tym razem panowie w serwisie wymyślą wytłumaczenie? :evil:
P.S. Od ostatniej wizyty w serwisie przejechałem około 2kkm
Komentarz
-
-
dontak, jak czytam Twój post to tak jak bym sam go pisał. Miałem to samo jak założyłem gaz KME Ego G3 do swojej octavki (silnik też BFQ). Zważywszy, że instalacja była nowa i na gwarancji pojechałem do gaziarza. Po "przyłożeniu przez niego palca" do instalacji stwierdził, że już będzie lepiej. Niestety po jakimś czasie bylo to samo. Niechciało mi się za każdym razem jechać 15km do gazownika, więc postanowiłem sam zabrać się do roboty. Niestety nie pamiętam dokładnie na jakie wartości zmieniłem dane, ale wiem że ingerowałem w ciśnienie robocze i w Kalibracji w zakładce Modelowanie zmieniałem Nachylenie i Przesunięcie punktów mapy. Wiem, że nie każdy wie i umie jak to zrobić, więc piszę woli informacji. Sam mam interface go gazu i pod VAGa to sam sprawdzałem ustawienia i błędy. Błędy w VAGu wywalało jako "ubogi układ ..." Sprawdzałem ustawienia na piechotę, więc zabrało mi to trochę czasu, ale w końcu znalazłem wartości przy których wszystko jest OK. Proponuję, albo znaleść "dobrego" gaziarza, albo samemu się pobawić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dontakPan powiedział że zmienili nastawy i kontrolka już się nie zapali. Po przejechaniu jakiś 80 km oczywiście kontrolka się zapaliła! No to do serwisu. Pan powiedział że małokaloryczny gaz i zwiększył ciśnienie i teraz już będzie ok. Zgadnijcie co się stało po przejechaniu 10 km. Tak zapaliła się kontrolka.
Komentarz
-
Komentarz